Złota Czwórka zadbała o bezpieczeństwo w Sopocie

Odsłonięcie Zielonej StrefyW ubiegły weekend na sopockiej plaży odbył się drugi już piknik rodzinny kampanii „PGNiG Bezpiecznie nad wodą”, któremu tradycyjnie towarzyszyły regaty. W Sopocie nie mogło zabraknąć ambasadorów kampanii – Adama Korola, Marka Kolbowicza, Michała Jelińskiego i Konrada Wasielewskiego.

Złota Czwórka czynnie włączyła się do działań kampanii – wioślarze chętnie dzielili się swoją wiedzą w zakresie bezpieczeństwa nad wodą. Wraz z organizatorem i pomysłodawcą kampanii, Adamem Liszkiewiczem dokonali także odsłonięcia ogródka w „Zielonej Strefie PGNiG Bezpiecznie nad wodą”. Specjalnie zaprojektowany na potrzeby pikniku w Sopocie ogródek przypomina koło ratunkowe, tym samym odnosi się do podstawowych przesłań kampanii – bezpieczeństwa, ekologii i zdrowego stylu życia.

Uczestnicy pikniku mogli wziąć udział w licznych konkursach przeprowadzanych na scenie z udziałem wioślarzy, które dotyczyły tematów bezpośrednio łączących się z zamysłem kampanii „PGNiG Bezpiecznie nad wodą”. Najwięcej emocji wzbudzały ergometry wioślarskie – chętni mogli spróbować swoich sił w rywalizacji z medalistami oraz usłyszeć kilka cennych wskazówek od mistrzów.

„Udział w kampanii „PGNiG Bezpiecznie nad wodą” jest dla nas bardzo ważny. Nasz sukces sportowy nie byłby pełny, gdybyśmy nie mogli go wykorzystać dla dobra innych – a tym dobrem jest właśnie bezpieczeństwo na wodzie.” – podkreśla Konrad Wasielewski.

Działania edukacyjne w zakresie bezpieczeństwa nad wodą były głównym elementem programu pikniku w Sopocie. Uczestnicy pikniku mogli wziąć udział w licznych szkoleniach udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej oraz obejrzeć pokazy ratownictwa przeprowadzone przez Sopockie WOPR i Grupę Falck. Podczas dwóch dni pikniku przekazywano uczestnikom pokazów karty ICE (In Case of Emergency/ W nagłym wypadku), które w sytuacji wypadku lub zagrożenia życia ułatwiają ratownikowi kontakt z najbliższymi osobami poszkodowanego.

Piknik i regaty w Sopocie to ostatnie wolne chwile Wioślarskiej Czwórki Podwójnej. „Już za kilka dni bierzemy się mocno do pracy, zostały nam dwa miesiące do Mistrzostw Europy, myślę, że będziemy mieli powód do dumy.” – zapewnia Marek Kolbowicz.

Głównym Partnerem kampanii jest Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA

Strona kampanii: www.pgnigbezpiecznienadwoda.pl

Patronat Honorowy nad kampanią objął Minister Sportu i Turystyki Adam Giersz

Patronat Honorowy nad piknikiem w Sopocie objął Prezydent miasta Sopot – Jacek Karnowski

Biuro Prasowe


Moto Safety Day