Publikacje prasowe

„W trzynastu miastach regionu od 3 listopada prezentowane są trzy różne kreacje symbolizujące poszczególne sfery życia związane z umysłem, ciałem i uczuciami. ”Umysł” reprezentuje kreacja przedstawiająca obraz malowany stopą, ”Ciało” – kreacja przedstawiająca wyścig osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. ”Uczucia” przedstawia para – mężczyzna i kobieta, z których jedna jest osobą niepełnosprawną.”

Rynek Zdrowia, dn. 3.11.2011

„Najważniejszym elementem nowej akcji Urzędu Marszałkowskiego są billboardy, które pojawiły się m.in. w Koszalinie, Karlinie i Białogardzie. Kampania realizowana jest w sposób niestandardowy. W miejscowościach regionu prezentowane są jednocześnie trzy różne kreacje symbolizujące poszczególne sfery życia związane z umysłem, ciałem i uczuciami.”

InfoKoszalin.pl, dn. 3.11.2011

„Skok w dal z protezą nogi, rekordy w pływaniu mimo braku ręki, mistrzostwo w szermierce na wózku, zachwycająca gra na pianinie, choć artysta nie widzi nut, ani klawiszy – niepełnosprawni udowadniają, że mogą wszystko. Nie wierzysz? Przekonaj się sam. (…) – Te zdjęcia są po prostu niesamowite. A raczej niesamowite są rzeczy, które robią ich bohaterowie mimo niepełnosprawności – oceniła Maria Małecka, którą spotkaliśmy wczoraj na Rynku Staromiejskim. – Warto na chwilę zatrzymać się przy nich i pomyśleć, co możemy zrobić, żeby tym ludziom żyło się normalniej.”

Strefaimprez.pl, dn. 25.10.2011

„Wystawa zdjęć prezentuje sukcesy osób z niepełnosprawnością zarówno ruchową jak i intelektualną. Jest ona częścią programu kampanii społecznej „Wszystko o niepełnosprawnych”. Jej celem jest uświadomienie społeczeństwu, że osoby niepełnosprawne są tak samo zdolne do normalnego funkcjonowania wśród ludzi oraz osiągania niemałych sukcesów. Kampania ma za zadanie zmiany wizerunku osób niepełnosprawnych. Tego typu wystawy pojawiać będą się w wielu innych miastach województwa zachodniopomorskiego.”

e-KG.pl, 18.10.2011

„Stargard jest jednym z wyróżnionych miast, w których wystawiane sa fotografie przedstawiające osoby z niepełnosprawnością odnoszące sukcesy w życiu rodzinnym, zawodowym oraz realizujące swoje pasje.”

Wiadomosci.rii.pl, 18.10.2011

„W Świnoujściu w dniach 7 – 14 października 2011 roku odbywa się wystawa fotografii w ramach kampanii społecznej „Wszystko o niepełnosprawnych” organizowanej przez Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.”

Iswinoujscie.pl, 13.10.2011

„- Czy potrafisz namalować obraz bez użycia rąk? Czy potrafisz przebiec kilometr na jednej nodze? Czy potrafisz kochać bezgranicznie? – te pytania organizatorzy kampanii kierują do osób pełnosprawnych. Pokazują w ten sposób, jak wiele potrafią zrobić osoby niepełnosprawne, jeśli tylko da się im szansę.”

Niepelnosprawni.pl, 10.10.2011

„Dlaczego powinniśmy poznać świat osób niepełnosprawnych? Monika Kuszyńska, była wokalistka zespołu Varius Manx, która od wypadku samochodowego w 2006 roku jeździ na wózku inwalidzkim tak argumentuje swoje zaangażowanie w kampanię: „Zrozumiałam, że pełnosprawność jest ulotna. Dlatego tak ważne jest, aby każdy sprawdził jak może dać osobom niepełnosprawnym szansę na normalne życie.” Artystka uświetniła konferencję nie tylko udziałem w dyskusji, ale także wzruszającym recitalem.”

Niewidzialni.eu, 10.10.2011

„Społeczna kampania „Wszystko o niepełnosprawnych” ruszyła w poniedziałek w woj. zachodniopomorskim. Celem akcji jest zmiana postrzegania osób z niepełnosprawnością. Organizatorem akcji jest Urząd Marszałkowski. Kampania jest współfinansowana z unijnych środków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Gazeta Wyborcza, 03.10.2011

„Pełnomocnik premiera do spraw osób wykluczonych Bartosz Arłukowicz powiedział podczas poniedziałkowej inauguracji w Szczecinie, że „cywilizacyjnym zadaniem każdego państwa jest stworzenie takich warunków, aby niepełnosprawni mogli w stopniu należytym uczestniczyć w normalnym, pełnym, aktywnym życiu społecznym„.”

Hotelbezbarier.pl, 3.10.2011

„Akcja potrwa cztery miesiące, jej wykonawcą jest agencja PR Link. W tym czasie – jak poinformowała Elżbieta Koncka z agencji Link – niepełnosprawni będą przedstawiani na billboardach, plakatach, ulotkach, wystawie fotograficznej i specjalnej stronie internetowej jako „aktywni obywatele, odnoszący sukcesy w życiu rodzinnym, zawodowym i sportowym”.”

Rynek Zdrowia, 04.10.2011

„Koncka dodała, że kampania jest „próbą zmiany wizerunku osób z niepełnosprawnością, które utożsamiane są z brakiem zaradności życiowej i ukazanie ich od strony talentów, pasji oraz sukcesów życiowych i zawodowych”. Podkreśliła też, że hasło kampanii „Niepełnosprawni dają z siebie wszystko. Daj im tylko szansę”, mówi o tym, jak niewiele wystarczy zrobić, aby umożliwić normalne funkcjonowanie niepełnosprawnych w społeczeństwie.”

NaszeMiasto.pl, 03.10.2011

„Więcej zatrudnionych osób niepełnosprawnych i udogodnienia na przykład w urzędach – to zdaniem posłanki Platformy Obywatelskiej Magdaleny Kochan niektóre ze zmian, które ułatwią życie osób niepełnosprawnych. W Szczecinie zainaugurowano dziś wojewódzką kampanię „Niepełnosprawni dają z siebie wszystko”. Ma ona zmienić stereotypowe myślenie o osobach niepełnosprawnych jako biernych i niezaradnych życiowo.”

TVP Szczecin, 03.10.2011

„Na wystawach, plakatach i billboardach w 10 miastach powiatowych pojawią się wkrótce zdjęcia osób z niepełnosprawnością. Będą przedstawieni jako ludzie aktywni i odnoszący sukcesy. Celem jest zmiana ich wizerunku, bo zdaniem organizatorów, na co dzień niepełnosprawni postrzegani są jako ludzie mało zaradni życiowo.”

Radio Szczecin, 03.10.2011

„Arłukowicz wyraził nadzieję, że walka o to, żeby niepełnosprawni byli aktywni społecznie, będzie priorytetem przyszłego rządu.”

24kurier.pl, 03.10.2011

Biuro Prasowe


Moto Safety Day