Beton i stal

Przekroczyliśmy magiczną liczbę dwóch tysięcy wbitych pali! Powoli powstaje też sztuczna wyspa w nurcie Wisły. Generalny Wykonawca zużył już w sumie 310 m3 betonu niekonstrukcyjnego i 640 – konstrukcyjnego oraz 120 ton stali zbrojeniowej!

Lewa strona

Na ulicy Rudackiej dalszy ciąg prac kanalizacyjnych i wodociągowych; robotnicy ułożyli żeliwny wodociąg, powstał też kolektor deszczowy. Obecnie montują kolejne elementy: betonową studnię i rury.

W międzyczasie dokończyli gazociąg biegnący wzdłuż ulicy Rypińskiej. Na Lipnowskiej ustawiono nowy betonowy krawężnik.

Prawa strona

Na ulicach Żółkiewskiego i Wschodniej trwa frezowanie nawierzchni bitumicznej i rozbiórka podbudowy. Robotnicy montują rury kanalizacji sanitarnej i podwieszają światłowód wzdłuż tunelu na Wschodniej. Trwają też roboty na ciepłociągu przy ZDZ.

Na Szosie Lubickiej ułożono już kolektor deszczowy, teraz Generalny Wykonawca wykonuje gazociąg. Zdemontowano już stare słupy trakcyjne i ułożono nowe kable trakcyjne od Szosy Lubickiej do ul. Wschodniej.

Prowadzone są wykopy na kolizji podpory P4 z kanalizacją deszczową. Przy okazji przekopów kontrolnych przy wykonywaniu komory startowej S4 wykryto też kolizje z gazem i kablem światłowodowym. Robotnicy zabrali się już za ich usuwanie.

Wyspa nareszcie rośnie!

Dzięki większym zrzutom wody z Włocławka, Generalny Wykonawca rozpoczął prace nad sztuczną wyspą na Wiśle. Poziom wody podniósł się znacząco i obecnie robotnicy wbijają w dno rzeki ścianki szczelne. Z powstałej w ten sposób rynny wypompują następnie wodę i zaczną usypywanie wyspy. Strabag na bieżąco monitoruje poziom Wisły oraz ruchy dna.
Na budowie pracuje 145 robotników i 30 osób kadry technicznej. W pracy korzystają z 68 sztuk różnorodnych maszyn budowlanych. Przy budowie sztucznej wyspy wykorzystywana jest też specjalistyczna barka sprowadzona ze Skandynawii oraz łodzie motorowe.

Biuro Prasowe


Moto Safety Day